Sirop din frunze de smochin

Nici n-am crezut ca exista asa ceva , nu mi-am inchipuit ca frunzele de smochin sunt comestibile. Totusi cand treceam pe langa smochini simteam o aroma dulceaga, usor vanilata cu iz de cocos. Fiecare dintre noi percepem intr-un fel aproape unic mirosurile in functie de memoria si imaginatia olfactiva de care dispunem. In toamna mi-am propus sa gatesc dulceata de smochine, iar apoi marron glacé . Totusi, navigand pe diverse pagini m-am hotarat sa incerc prepararea acestui sirop. Imi plac cafelele specialty si deja imi imaginam acest sirop adaugat la cafea. Deci, zis si facut.

Aici atasez mai intai sursele de inspiratie, ca asa e cinstit, doar n-am inventat eu siropul, ”nici n-am ascutit ovazul :https://emilyfabulous.com/fig-leaf-syrup/ , https://tastycraze.com/recipes/r-79184-Fig_Leaf_Syrup . ”Poftiti ”aici si la un material video https://www.youtube.com/watch?v=bqD3S1n7Viw, scurt si la obiect.

Imaginea imi apartine si dupa cum vedeti am avut la dispozitie si multe lamai.

Siropul se realizeaza foarte usor : 3 sau 4 frunze de smochin, 1 cana +1/2 zahar, 2 cani de apa, eu am adaugat si putina zeama de lamaie . Se aseaza frunzele de smochin intr-o cratita curata, se adauga zaharul , apa , putina zeama de lamaie , se fierb la un loc pana se dizolva zaharul, iar la sfarsit se strecoara.

Se lasa la racit si apoi se adauga la ce vreti voi si ”pana unde va duce imaginatia”, Eu am adaugat putin sirop la cafea si uite asa ”am incropit” un nou fel de cafea ”specialty”. (Beware Starbucks – ”pazea Starbucks -lol ).

As mai vrea sa adaug cateva detalii. Se zice ca frunzele de smochin au si beneficii : vitamine si minerale, B1, B5, B6 si calciu, magneziu. Oricum gustul e foarte bun : de smochine, vanilie si cocos si adaugat la cafea , ce pot sa zic, se creaza o ”simbioza ” desavarsita .


Leave a comment